تصويرگري با گرد ذغال


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 14
:: بازدید ماه : 26
:: بازدید سال : 97
:: بازدید کلی : 5815

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرگري با گرد ذغال
دو شنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت 12:8 | بازدید : 133 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

 اگر چه امروزه اكثر دانشجويان رشته ي تصويرگري از همان اوايل تمايل دارند به صورت رنگي كار كنند و ديگر نقاشي سياه قلم همچون گذشته متداول نيست اما هنوز هم براي كتاب هايي كه براي گروه سني بالاتر از خردسالان منتشر مي شود تقاضاي زيادي براي تصويرگري سياه و سفيد وجود دارد شايد اين مسئله در خصوص آثاري كه فقط با طراحي خط خطي خلق مي شود ، بيشتر صدق مي كند تا كارهايي كه بصورت سياه قلم آب مركبي يا با مواد كشيده مي شود . نقاشي هايي كه در قالب طراحي خط صرف هستند ، بايد به صورت چاپ ترام دار تكثير شوند و امكان دارد روي صفحه ، بي رنگ و يكنواخت ديده شوند . براي دست يابي به اين روش مي توان برپايه طراحي با مداد ذغالي عمل نمود كه در نهايت براي ايجاد حجم در سايه هاي تصويراز گرد ذغال با يك قلم موي خشك استفاده مي شود . قسمت هاي روشن و نورهاي تصويربه صورت خراش روي كار و يا اضافه كردن رنگ سفيد به آن به دست مي آيد . كار با ذغال انعطاف زيادي دارد طيف گسترده اي از خاكستر ها را براي شرح موضوعات (علمي ) فراهم مي كند . البته با گرد مدادهم مي توان اين روش را اجرا نمود . گرد گرافيت (مداد) براي تصويرهاي كم رنگ مناسب تر است .

گرد ذغال را مي توان برروي كاغذ نرم و بافت دار و نيز فيلم طراحي به كاربرد . نقاشي با مواد قديمي سنتي مانند ذغال نياز به مهارت زيادي دارد. اگر چه در فتوشاپ تصاوير مي توانند باابزار پاك كن با روش بهداشتي تري نسبت به پاكن هاي پلاستيكي ، پاك شوند اما طراحي به تكنيك ها و توانايي هاي هنرمند متكي است . تغيير ضخامت خط ها و نقطه ها براي براي القا ء حس طبيعي بسيار سودمند است . خط هاي ظريف و نازك دورتر و خط هاي ضخيم و خشن ، نزديكتر به نظر مي رسند و حجم شكل را القاء مي كنند . سايه زدن و پردازش به جزئيات نيز بايد از كل به جزء و از بزرگ به كوچك انجام شود . براي استفاده از گرد ذغال ، نخست بايد طرح را روي كاغذ منتقل نمود و سپس خط هاي طرح را با مداد تقويت كرد . باقلم فلزي و مركب و با خط هاي نازك مي توان طرح را تقويت نمود . در زمان سايه روشن زدن با گرد ذغال و قلمو بايد دقت كنيد خط هاي مدادي طرح محو نشود ، ضمن اينكه خط هاي تيره تصويررا نبايد از ابتدا تيره كار كنيد . براي رنگ آميزي سطوح بزرگ از قلم موي گرد از جنس موي شتر و ياسنجاب استفاده كنيد . به كارگيري مقدار زيادي از گرد ذغال ، سطح تيره و ناهمواري را به وجود مي آورد و قابل اصلاح نيست لذا بايست دقت كرد . سعي كنيد قلمو را با فشار ملايم و بادقت روي كاغذ بكشيد . براي تيره تر شدن سطح موردنظر، اين كار چندين با تكرار كنيد تاذغال جذب كاغذ شود . هربار قلم مو را در گرد ذغال فرو مي بريد ، باانگشت به آن ضربه بزنيد تا ذرات درشت ذغال بريزد . در صورتي كه باتكار لايه هاي ذغال ، سياهي مورد نظر به دست نيامد ، بايك فيكساتيو، مقداري زمينه ي مورد نظر را اسپري كنيد و پس از خشك شدن ، بارديگر يك لايه گرد ذغال اضافه كنيد توجه كنيد پيرامون محل مورد نظر بايد ماسكه و با پاك كن تميز گردد و گرنه لكه ها ثابت مي شوند . اين تكنيك در تصوير سازي علمي بسيار مناسب و قابل اجرا است .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: